Kuriozitete

Metoda Tokei, si na mëson të flemë më mirë dhe të largojmë stresin

Gjumë më të mirë dhe lehtësimi të stresit, këto janë përfitimet nga metoda Tokei. Një teknikë e konceptuar disa vite më parë që synon një gjumë të thellë dhe relaksues.

Teknika u krijua Eduard dhe Carla Estivill, dy studiues të cilët kanë punuan me një metodë që synon sinkronizimin e aktiviteteve njerëzore me ritmet biologjike natyrore. Nis nga parimi se gjumi i mirë është thelbësor, prandaj të gjitha aktivitetet e tjera duhet të organizohen për të promovuar një pushim të mirë gjatë natës.

Rëndësia e gjumit

Sipas autorëve të metodës Tokei, trupi i njeriut ka disa orë të brendshme që duhet të sinkronizohen me mjedisin. Metoda Tokei përbëhet nga një sërë praktikash të thjeshta që mësojnë se si të rregulloni këtë orë, si të flini mirë, duke rritur mirëqenien dhe produktivitetin e përditshëm. Nga ana tjetër, gjumi ndikon fuqishëm në mirëqenien tonë psikologjike dhe emocionale, si dhe në shëndetin fizik.

Si funksionon metoda Tokei?

Përpara se ta kuptoni, është e rëndësishme të bëhet një dallim në bazë të kësaj metodologjie. Koha e brendshme në secilin prej nesh përcaktohet nga i ashtuquajturi ritëm cirkadian. Ai përfshin të gjitha proceset që ndodhin në trup gjatë një periudhe 24-orëshe: ngrënien, gjumin, rregullimin e temperaturës dhe prodhimin e hormoneve.

Në kushte normale, ora biologjike është programuar që të na bëjë të ndjejmë ndjesinë e gjumit nga ora 22:00 deri në mesnatë, ndërsa zgjimi duhet të jetë ndërmjet orës 6 dhe 8 të mëngjesit. Kjo tregon kronotipin normal, i cili megjithatë prek vetëm 50% të njerëzve. Pjesa e mbetur ndjek kronotipe të ndryshme në të cilat ju flini gjumë shumë më herët ose shumë më vonë.

Llojet e ndryshme të motit

Për metodën Tokei, njerëzit duhet të marrin parasysh edhe motin diellor dhe social. Kjo e fundit krijon shumë më tepër probleme duke qenë se lidhet me nevojat e ndryshme të mjedisit. Për shembull, një person që punon natën do të detyrohet të përshtatë kronotipin e tij me turnet e punës, megjithëse kjo nuk tregohet nga pikëpamja biologjike.

Në të kundërt, koha diellore ka një lidhje me fazat e dritës dhe errësirës. Kjo është arsyeja pse do të ishte mirë të flini vetëm pasi dielli të ketë perënduar dhe të jeni aktiv sapo të shfaqen rrezet e diellit. Sidoqoftë, siç e dimë të gjithë, kjo nuk është gjithmonë e mundur. Kjo çon në një mekanizëm që metoda Tokei e ka riemërtuar “shkatërrim i kohës”. Domethënë një fenomen që është i dëmshëm për shëndetin e trupit dhe mendjes.

Si funksionon

Për metodën Tokei është thelbësore të sinkronizoni kohën e brendshme, kohën diellore dhe kohën sociale. Për ta bërë këtë, mund të zbatoni disa veprime që do të lejojnë trupin të funksionojë në mënyrë optimale.

Metoda Tokei sugjeron fillimisht që të mos përdoret telefoni si orë me zile, por një orë alarmi me shkëlqim që mund të simulojë rrezet e diellit. Aktiviteti fizik është gjithashtu thelbësor. Duhet të bëhet herët në mëngjes për të aktivizuar trupin dhe mendjen, por asnjëherë në mbrëmje.

Kur zgjoheni, është e rëndësishme të merrni kohën e duhur për t’u kujdesur për veten. Prandaj, ka shumë rëndësi një mëngjes i mirë me ushqime të shëndetshme , të pasura me fibra dhe lëndë ushqyese. Në këtë mënyrë trupi do të jetë gati për të përballuar sfidat e ditës në mënyrën më të mirë të mundshme.

Rutinë dhe dietë

Dieta është një tjetër shtyllë themelore e metodës Tokei e cila kërkon të respektoni një kohë shumë të saktë. Dreka duhet të hahet gjithmonë vetëm pesë deri në gjashtë orë pas zgjimit, pa e tepruar me porcionet. Darka duhet të konsumohet tre orë para se të flini, të jetë një vakt i lehtë që të shmangni të flini me stomakun plot.

Rutina para se të shtriheni në shtrat është e rëndësishme. Dy orë para se të mbyllni sytë, të gjitha pajisjet me ekrane me dritë blu duhet të fiken nga televizorët, celularët e deri te kompjuterët. Për trupin, në fakt, kjo dritë e veçantë është e barabartë me dritën e ditës dhe mund të ndërhyjë në prishjen e orareve të pushimit.

Së fundi, kafeja dhe çaji janë të ndaluara të paktën 6 orë para gjumit, ndërsa shtrati duhet të jetë i rehatshëm e dhoma me pak dritë. Vetëm në këtë mënyrë gjumi do të jetë shumë më i rehatshëm dhe të nesërmen në mëngjes do të zgjoheni të çlodhr dhe gati për të qenë aktivë.

Artikuj të ngjashëm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close